Skoči na glavno vsebino
Select Page

Krokus

KROKUS

Projekt Krokus je projekt, namenjen mladim od desetega leta dalje, da bi se spominjali vseh otrok, ki so umrli v holokavstu. Nastal na Irskem na pobudo združenja HETI (Holocaust Education Ireland). Združenje mladim in šolarjem, starim 10 let in več, podarja čebulice rumenih krokusov  (žafrana), da jih posadijo v spomin na 1,5 milijona judovskih otrok, ki so umrli v holokavstu, in v spomin na tisoče drugih otrok, ki so bili žrtve nacističnih grozodejstev. Rumeni cvetovi spominjajo na rumene Davidove zvezde, ki so jih bili Judje prisiljeni nositi v času nacistične vladavine. Krokus cveti proti koncu januarja, približno v času mednarodnega dneva spomina na žrtve holokavsta (27. januar). Ko ljudje občudujejo rože, učenci razložijo, kaj predstavljajo in se spomnijo otrok, ki so umrli v holokavstu.

Superbralnica

SUPERBRALNICA

Šolski projekt superbralnica se bo izvajal že 6. sezono v okviru šolske knjižnice. S sodelovanjem si bodo učenci lahko pridobili naziv superbralca ali naj superbralca šole. V prvi vrsti pa nudi zabavo, ki pri učencih pripomore, da vložijo še več nujno potrebnega napora za branje. S tem si večajo bralne izkušnje, interes po branju, bogatijo besedni zaklad in razvijajo ustvarjalno domišljijo.

IBBY – Bralno spodbujevalne akcije

IBBY – BRALNO SPODBUJEVALNE AKCIJE

BRALNOSPODBUJEVALNA AKCIJA, ki je akcija v sklopu Mednarodne zveze za mladinsko književnost – IBBY in jo v slovenskem prostoru zastopa Slovenska sekcija IBBY, ki je združenje slovenskih strokovnjakov, avtorjev mladinske književnosti, knjižnic …

S svojimi dejavnostmi se priključimo mednarodni bralnospodbujevalni akciji, ki traja od 21. marca – mednarodnega dneva poezije, prek 2. aprila – mednarodnega dneva knjig za otroke, 23. aprila – svetovnega dneva knjige in avtorskih pravic, Noči knjige do konca šolskega leta. Pri načrtovanju dejavnosti nas vodi poslanica, ki jo vsako leto pripravi ena izmed držav članic IBBY in s tem spodbujamo interes do branja pri otrocih v vrtcu, učencih v šoli, starših in strokovnih delavcih.

Nacionalna in mednarodna izmenjava bralnih kazalk

NACIONALNA IN MEDNARODNA IZMENJAVA BRALNIH KAZALK

Je projekt v katerem učenci izdelajo bralne kazalke in jih izmenjajo z učenci iz drugih držav. Partnersko šolo nam v projektu dodelijo organizatorji. Izmenjava kazalk poteka v mesecu oktobru in novembru po navadni pošti. Projekt je preprost in zabaven, ki spodbuja učence k ustvarjalnosti, branju, obiskovanju knjižnic, spoznavanju novih dežel in raziskovanju drugih kultur. Učenci imajo možnost navezati stike z učenci iz partnerskih šol.

Nacionalni projekt izmenjave bralnih kazalk pa poteka v okviru Slovenije. Učenci prav tako izdelajo bralne kazalke in jih izmenjajo z učenci partnerske šole v Sloveniji.

Eudamus

Evropsko združenje za glasbo v šolah (EAS) je mreža glasbenega izobraževanja. Povezuje vse, ki se ukvarjajo z glasbeno vzgojo (učitelji, raziskovalci, študenti, glasbeniki, politiki) za izmenjavo znanj in izkušenj v praksi, raziskovanju ter zavzemanju za visokokakovostno glasbeno izobraževanje, ki je dostopno vsem mladim. EAS je dal pobudo za Evropski dan glasbe v šoli (EuDaMuS), da bi otrokom, učiteljem, staršem in drugim omogočil praznovanje glasbenega izobraževanja. Na šoli tako vsako leto 15. 3. organiziramo kulturni tris s povabljenimi gosti raznih kulturnih dejavnosti, s pevskim zborom pa pripravimo video-spot in himno Evropskega združenja za glasbo.

Naša mala knjižnica

NAŠA MALA KNJIŽNICA

NMK je mednarodni projekt, ki v sodelovanju s KUD Sodobnost Interational skupaj soustvarja in sodeluje pri promociji bralne kulture in spodbuja veselje do branja. Projekt bo potekal v času podaljšanega bivanja v prvi triadi, in sicer tako, da bodo otroci brali knjige iz sedmih držav in reševali zabavne naloge v Ustvarjalniku, ki jih dobijo v dar. Zraven tega lahko dobijo in preberejo pismo presenečenja ter sodelujejo v različnih povezovalno-bralnih akcijah: ustvarjanje NAJ bralnega kotička, izmenjava knjižnega junaka z drugo šolo, izdelava bralnega vlakca, obiski avtorjev in ilustratorjev, sodelovanja pri literarno-likovnem natečaju in drugih nagradnih nalogah.

Pasavček

PASAVČEK

Projekt je namenjen učencem prve triade in se zavzema za otrokovo varno vključenost v promet. Tako je temeljni cilj projekta spodbujanje varne vožnje otrok v avtomobilu in uporabo otroških varnostnih sedežev ter varnostnih pasov. Cilje projekta smo združili s cilji iz učnega načrta, zato želimo vse dejavnosti projekta smiselno vpeljati v pouk pri različnih predmetih in jih izvajati kontinuirano do konca šolskega leta. Učence bomo prav tako spodbujali, da svojo aktivnost usmerijo na opozarjanje odraslih glede uporabe varnostnih pasov, tako da lahko posredujejo svoja sporočila in opozorila odraslim ali širše v svojem okolju. Prav tako želimo aktivno vključiti čim več učiteljev, staršev in drugih oseb, ki nam bodo pripomogli k dosegu ciljev (policist, reševalec …).

Varno na kolesu

VARNO NA KOLESU

Projekt je namenjen učencem, ki se pripravljajo na kolesarski izpit. Z nalogami želimo učence spodbuditi k aktivnemu preživljanju prostega časa in varni udeležbi v prometu.

Naš vrt

NAŠ VRT

V okolici šole in vrtca v Lokavcu imamo visoke vrtne grede, za katere skrbijo otroci s pomočjo učiteljic in vzgojiteljic. Kar sami posadijo in vzgojijo, tudi oberejo in uporabijo. Tudi na matični šoli pri Sveti Ani imamo visoke grede. Zapolnjuje jih nasad jagod, dišavnice in zelišča. Učenci iz zelišč izdelujejo različne čajne mešanice, dišavne vrečke, kreme, mila, napitke… Ob tem se seznanjajo z osnovami vrtnarjenja in razvijajo odgovoren odnos do narave.

Socialni kontektst kot dejavnik medvrstniškega nasilja

SOCIALNI KONTEKST KOT DEJAVNIK MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA

KAKO Z OBLIKOVANJEM POZITIVNE VRSTNIŠKE KULTURE PRISPEVATI K VKLJUČOJOČI ŠOLI? 

Šola se je z osmošolci in devetošolci vključila v projekt SOCIALNI KONTEKST KOT DEJAVNIK MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA, kjer se izvaja raziskava na področju poglobljenega preučevanja vzajemnih odnosov med psihosocialnimi značilnostmi razredov in posameznih učencev ter njihovo udeleženostjo v procesu medvrstniškega nasilja. Gre za vzorec učencev v obdobju zgodnjega mladostništva. Na osnovi raziskave bo oblikovan celosten preventivni in intervencijski program za zmanjševanje medvrstniškega nasilja. Raziskavo koordinira Pedagoški inštitut, FF MB in LJ, ter Fakulteta za naravoslovje in matematiko UM.

Šolska in vrstniška mediacija

PROJEKT: ŠOLSKA IN VRSTNIŠKA MEDIACIJA

CILJI:

  • Usposobiti učence za samostojno izvajanje mediacijskega procesa,
  • Širiti miren način reševanja sporov in spodbujati ničelno toleranco do nasilja,
  • Spodbujati spoštljivo komunikacijo na vseh ravneh,
  • Razvijanje čustvene inteligence  in učenje socialnih veščin,
  • Sodelovanje  z vrstniškimi mediatorji sosednjih OŠ in nadarjenimi učenci,
  • Sodelovanje z varovanci SVZ Hrastovec Enota Ščavnica,
  • Sodelovanje z Društvom Wet noses in Mariborskim zavetiščem za zapuščene živali.

Dejavnosti: usposabljanja vrstniških mediatorjev, reševanje sporov med vrstniki, promocija vrstniške mediacije,  učna pomoč učencem, tutorstvo, zbiranje hrane in pripomočkov za  zapuščene živali, humanitarna dejavnost.

Teden otroka v Rožnati igralnici

Tudi v Rožnati igralnici smo se imeli zelo dobro. Teden smo pričeli s praznovanjem rojstnega dne. V torek smo se odpravili nabirat kostanje za kostanjev piknik, ki smo ga imeli skupaj s starši, v četrtek. V sredo nas je obiskala pravljičarka Lidija Kocbek, v četrtek pa zobna asistentka Ksenija Škerbot. Teden smo zaključili z obiskom Mirana, ki nam je zaigral na harmoniko.

Sobotna šola: Doživljajska pot za nadarjene in motivirane učence

Vsi učenci, ki smo se prijavili za otvoritev poti, smo se zbrali pred OŠ Sveta Ana ob 8. uri zjutraj. Po uradni slovesnosti smo se odpravili na pot. Najprej smo šli mimo čajnice Kolarič do prvega postanka, ki je bil pred gozdom.  Tam smo reševali naloge in spoznavali različne znake za varnost gozda in gozdnih živali. Nato smo se odpravili po gozdu, kjer smo nabrali tudi nekaj plodov: kostanje, gobe, mah, lubje, žir, želode… Pri naslednji postaji smo se najprej športno sprostili na igralih, ki so narejeni med drevesi. Nato smo s pomočjo določevalnega ključa določili dve drevesi (enega listavca in enega iglavca). Med hojo po gozdu smo našli kar nekaj odpadkov, narejenih iz plastike in celo iz stekla. Končno smo prispeli do lovskega doma, kjer smo popili čaj in se okrepčali. Tam smo imeli tudi nalogo, razvozlati uganke o živalih. Ko smo to opravili, smo se vzpeli po Anovskem »bregu«, kjer smo imeli še zadnjo točko, ki se je nanašala na naše zelo dobro znanje iz geografije. Orientirali smo se s pomočjo kompasa in določili smeri neba. Ob koncu smo imeli prijetno druženje ob preši, kjer smo dobili tudi hrano. Preživeli smo zelo lep sobotni dopoldan.

Zala Zemljič, 7.a

TPLG in Doživljajska pot

V soboto, 8.10.2022, smo se učenci in mentorice, ki pripravljamo raziskovalno nalogo in turistično ponudbo na temo Šport in mladinski turizem pod naslovom Športno doživetje s štrkom Jožkom in njegovo Mimi, pridružili otvoritvi doživljajske poti.

Pot smo prehodili, opravili naloge in nabirali ideje za naš turistični proizvod. Spoznali smo veliko zanimivega in poučnega ter oblikovali našo ponudbo in pripravili anketni vprašalnik. Pridružila se nam je tudi učiteljica Majda, ki je avtorica zgodbe o Štrku Jožku in njegovi štorklji Mimi.

Oglejte si nekaj utrinkov z naše poti. 

Mentorice: Božena, Ana in Irena 

Tekmovanje iz znanja biologije za Proteusova priznanja

V sredo, 19. oktobra, bo potekalo šolsko tekmovanje iz znanja biologije za Proteusovo priznanje. Tekmovanja se bo udeležilo 7 učencev iz 8. razreda  in 13 učencev  iz 9. razreda. Tema letošnjega tekmovanja so MEHKUŽCI.

Učenci imajo možnost pridobiti bronasto priznanje za Proteusovo priznanje na šolski ravni, na državni pa lahko pridobijo srebrno ali zlato priznanje.

Učenci se že pridno pripravljajo na tekmovanje po literaturi, ki je dostopna v spletnih učilnicah in na https://www.proteus.si/solsko-leto-2022-2023/

 Učenci, napnite možgančke, memorirajte čim več podatkov, mi učitelji pa bomo držali pesti, da vam uspe. 

                                                                                                                                                   

Mentorica:    Božena Šmirmaul

 

Teden otroka s klovnom Karlijem v Rdeči igralnici

Osrednja tema letošnjega tedna otroka se je glasila “Skupaj se imamo dobro”, kar smo v Rdeči igralnici upoštevali. Na skupne dogodivščine in prigode smo se podali v družbi klovna Karlija. Bilo je zares sproščeno, veselo in zabavno. 

V ponedeljek so si otroci v igralnici ogledali predstavo Karlijeve vragolije. V torek smo se odpravili na naš stadion, kjer smo se Karliju pridružili na olimpijskih igrah. Otroci so se udejstvovali v treh disciplinah: tek čez ovire, skok v daljino (oziroma skok v peskovnik, kot smo ga poimenovali sami) ter premagovanje poligona. V sredo smo se podali na daljši sprehod do gozdne jase, kjer smo nabirali kostanje. Le te smo potrebovali v četrtek na kostanjevem pikniku v družbi staršev in sorodnikov. Dopoldan pa smo si v igralnici ogledali cirkuško predstavo na velikem planu. Kot se za takšen dogodek spodobi, smo se seveda pogostili tudi s kokicami. V petek pa nas je najprej v igralnici obiskala Botra jesen s polno košaro jesenskih pridelkov, nato pa smo se v družbi našega prijatelja klovna Karlija odpravili v telovadnico osnovne šole. Tam smo se igrali igre zaupanja in sodelovanja. Veseli dejstvo, da je teden otroka minil v tako pozitivnem in veselem vzdušju, bilo je obilo smeha in dobre volje, otroci so resnično uživali.

Teden otroka – kostanjev piknik

Teden otroka smo zaključili s kostanjevim piknikom na šolskem igrišču. Imeli smo čudovito sončno vreme, zahvala gre predvsem našima hišnikoma (Miran in Boštjan), da ste se potrudila in spekla okusne kostanje, ki smo jih pojedli brez pomoči staršev. Otroci so kljub temu uživali in bili zadovoljni z zaključkom tedna otroka.

Še enkrat hvala vsem, ki ste prinesli kostanje, ekipi, ki jih je narezala ter vsem ki ste pomagali pri pripravi in pospravljanju.

Ugotovili smo, da so kostanji letos zelo dobri, zato priporočamo, da si jih spečete tudi doma.

Temeljni postopki oživljanja pri uri biologije

V osmem razredu učenci pri urah biologije spoznavajo zgradbo in delovanje človeka.

Vsak od nas se lahko znajde v situaciji, ko bo potrebna pomoč morda nezavestnemu ali pa bo nekdo potreboval oživljanje. Zato je zelo pomembno, da učenci že v osnovni šoli pridobijo teoretična in praktična znanja iz tega področja.

Naša nekdanja učenka Melisa Zadravec je sedaj dijakinja četrtega letnika Srednje zdravstvene in kozmetične šole v Mariboru. Izobražuje se v programu zdravstvene nege. Melisa je bila gostja naše ure biologije in je nazorno razložila pomen prve pomoči in temeljne postopke oživljanja. Najzanimivejši del ure je za učence predstavljal praktični prikaz postopka oživljanja in nameščanje poškodovanca v položaj za nezavestnega.

Številni so preizkusili svoje sposobnosti in spoznali zahtevnost tega postopka na lutki.

Takšne ure so največja zakladnica znanja, zato se Melisi še enkrat zahvaljujemo za čudovito pripravljeno uro.

                                                                               Učiteljica biologije Božena Šmirmaul in učenci 8.a in b razreda                

                                                                                                                   

 

Teden otroka v Zeleni igralnici

»Da smo najbol’ plesali mi je b’lo vseč, pa, da smo pekli palačinke.«

 

Po ponedeljkovem kostanjevem pikniku je v Zeleni igralnici sledil plesni torek. Praznovali smo dva rojstna dneva, sledil je pižama party. V sredo nam je žabica Greta pripravila kuharske kape, saj je slišala, da nas bo obiskala kuharica Olga, s katero bomo naredili maso za palačinke in jih tudi spekli. Otroci so si izbrali nadev po želji ter ga spretno namazali na svojo palačinko. V četrtek nas je obiskala pravljičarka ter popeljala v svet knjig. S seboj je imela tudi čudežno vrečo, v kateri bivajo vse pravljične živali. Za konec je otroke zapeljala še s posebnim vozičkom tja, kamor si je vsak zaželel (na morje, v vesolje, domov, v Afriko, …). V petek je sledil kino. Otroci so narisali risbo s planetom in žabico, v zameno pa so prejeli vstopnico in kokice. Sledila je risanka Pingvini z Madagaskarja.

Teden otroka v Oranžni igralnici

V Tednu otroka smo v Oranžni igralnici neizmerno uživali.

Že v ponedeljek je bilo luštno. Obiskal nas je glasbenik Miran Rola in nam zaigral na Harmoniko. Dovolil nam je, si harmoniko pobližje ogledati in jo malo preizkusiti. Za povrh smo si privoščili še izlet. Odpravili smo se v Miniaturno vasico.

V torek smo imeli dan odprtih vrat Rumene in Oranžne igralnice. Otrokom smo omogočili prost prehod med skupinami in jim v vsaki igralnici ponudile določene dejavnosti v katere so se lahko po želji vključevali (gibalni izzivi, ustvarjanje z glino, igra z velikimi lego kockami). Večina otrok je pogumno preizkusila različne dejavnosti in krožila med skupinami.

V sredo smo imeli lutkovno predstavo Dom za zajčka in miško. Po predstavi so se otroci lahko z “igralci” in sceno tudi sami igrali. Raziskovali smo tudi naravne materiale značilne za jesen (listje, orehi, kostanji, hruške, jabolka), jih šteli, si jih ogledovali, se z njimi igrali ter pogovarjali kako bi kateri živali kaj koristilo.

V četrtek je bil pri nas “dan za čiste zobke”. Obiskala nas je izvajalka vzgoje za ustno zdravje iz ZD Lenart, gospa Ksenija Škerbot. Otroci so spoznali lutko miško, ki je prinesla veliko zobno ščetko. Z njo so lahko umivali zelo velik zob.

Popoldan nas je čakalo prav posebno druženje. Kostanjev piknik staršev in otrok Rumene in Oranžne igralnice. Da so bili kostanji ravno prav pečeni je poskrbel naš hišnik Boštjan.

V petek smo si privoščili sadno poslastico. Sladkali smo se s sadno kupo z veliko različnega sadja in še smetano po vrhu. Ogledali smo si kratko risanko Gosenica Tinka v gozdu.

Ker je bilo ves teden vreme lepo in toplo smo se veliko igrali na igrišču. Tudi v peskovniku smo radi.

DOSTOPNOST