Skoči na glavno vsebino
Select Page

September v Rdeči igralnici

V Rdeči igralnici smo uvajalni mesec september posvetili dobremu počutju v skupini, spoznavanju prijateljev, igralnice, vzgojiteljic in naših pravil. Veliko smo se igrali, ustvarjali kotičke po igralnici, telovadili, plesali in se gibali na svežem zraku. Obiskali sta nas tudi medicinska sestra in zobna asistentka, po poti na igrišče pa smo srečali tudi policista, ki nas je prijazno ogovoril. Praznovali smo tudi že nekaj rojstnih dni otrok.

KINO – VRABČEK RICHARD 2

V tednu otroka smo učence od 1. do 5. razreda in učence Lokavca odpeljali na ogled kino predstave z naslovom Vrabček Richard 2. Po ogledu risanega filma smo se po razredih odpravili na sprehod po mestu Maribor. Ogledali smo si posamezne znamenitosti  mesta Maribor. Na koncu smo si privoščili še kepico sladoleda. Učenci so ta dan zelo uživali.

Teden otroka v Zeleni igralnici

 
V lanskem letu nas je v tednu otroka zabaval Klovn Karli, tokrat pa smo v Zeleni igralnici teden otroka obeležili v družbi Čarodeja Čarlija. Ogledali smo si čarovniško predstavo Nerodni Čarli. Spoznavali smo, kako zabaven pripomoček za igro in vadbo zna biti navaden časopisni papir. Na velikem platnu smo si ogledali risani film Bi se gnetli na tej metli. Izdelovali smo magično cev – svoj pripomoček za čisto pravi čarovniški trik. V petek pa smo se podali na pohod presenečenj po Štrkovi poti, kjer nam je Čarli pripravil različne aktivnosti in presenečenja.
 
Naslov osrednje teme Tedna otroka 2023 se je glasil Zakaji in zatoji radovednosti. Radovednost nas vodi k odkrivanju sveta okoli nas in raziskovanju tega, kar nas zanima. Skupaj s Čarlijem smo v tem tednu veliko spoznali, predvsem pa doživeli.
 

Obisk gasilcev, policista in kužkov

Za nami je pester teden in tudi petek ni bil nič drugačen.

Učenci 1., 2. in 3. razreda so bili deležni pomembnih obiskov. Obiskali so nas gasilci, policist in kužki. Učenci so spoznali gasilsko opremo in jo pomerjali, ogledali so si gasilski avto in se sprehodili skozi njega. Najbolj zanimivo je bilo škropljenje z vodo in peno. Tudi policist jim je predstavil in pokazal policijsko opremo, opisal svoje delo in razkazal policijski avto. Učenci so najbolj uživali ob zvokih gasilske in policijske sirene. Zanimanja pa ni manjkalo tudi pri kužkih. Naučili so se, kako je potrebno skrbeti za kužke, s čim se ti prehranjujejo, kaj vse zmorejo in znajo. Spoznali so kužka Paxa, katerega so oblačili, ga vodili skozi ovire in opazovali, kako je izvajal razne trike in iskal žogico na ukaz.

6. oktober – svetovni dan cerebralne paralize

Leto je spet naokrog in 6. oktobra smo obeležili  svetovni dan cerebralne paralize. Gre za družbeno gibanje, katerega cilj je širše predstaviti to možgansko okvaro, spregovoriti o njej in se zavzemati za takšno skupnost, ki jo bo sprejemala brez predsodkov. Vizija tega gibanja je vsakomur s cerebralno paralizo zagotoviti enake pravice, dostopnost in enake možnosti kot jih imajo drugi ljudje.

Organizatorji Svetovnega dneva cerebralne paralize – del te velike družine je tudi Zveza Sonček – pozivajo ljudi po vsem svetu, da predstavijo svoje tehnološke zamisli, ki bodo izboljšale življenje ljudi s cerebralno paralizo in drugimi oviranostmi.

Na svetu živi več kot 17 milijonov ljudi s cerebralno paralizo in več kot 1 milijarda ljudi, ki imajo neko obliko invalidnosti. Kljub temu pa svet še vedno ni zasnovan tako, da bi bil dostopen, vključujoč in pravičen. Oblikovalci izdelkov in tehnološka podjetja pogosto spregledajo edinstvene potrebe ljudi z invalidnostjo. Nihče ni bolj primeren za to, da poda pobudo za naslednji prelomni dosežek na področju dostopne tehnologije, kot prav tisti, ki živijo s cerebralno paralizo in drugimi oviranostmi. Z ustvarjalnostjo, strokovnim znanjem in osebnimi izkušnjami lahko oblikujemo svetlejšo prihodnost za vsakogar, ki živi z invalidnostjo.

Dan cerebralne paralize smo obeležili tudi na naši šoli v okviru projekta Korak k sončku. Četrtošolci so ta dan obeležili z likovnim ustvarjanjem, sedmošolci pa so si izdelali priponke, s katerimi so nas spomnili na ta dan in razmišljali, kako smo kljub razlikam lahko povezani in skupaj vendarle močnejši.  

V veliko veselje nam je bilo, da smo se drugošolci srečali z našo nekdanjo učenko, Lidijo Ketiš, ki nam je zelo lepo, preprosto in nazorno predstavila svoje odraščanje, čas šolanja, preživljanje svojega prostega časa in še mnogo drugih zanimivih stvari. Lidijin obisk je zagotovo zelo pripomogel, da učenci sedaj na poseben način sprejemajo in razumejo drugačnost. V njeni družbi smo se počutili zelo dobro, prijetno in sproščeno. Pripomogla je k temu, da sedaj gledamo na svet z drugačnimi očmi, pozitivizmom in veliko mero strpnosti in sočutnosti. Prebrali smo tudi pravljico Svetlane Makarovič Veveriček  posebne sorte in razmišljali o tem, kako smo  lahko kljub drugačnosti nekaj posebnega, unikatnega. 

 “…Jaz nisem uboga. Sem drugačna in imam srečo, da zmorem to, kar zmorem. Vse se da, če se le hoče…”. 

                                                                                            Lidija Ketiš

ZGODOVINSKA ZMAGA DEVETOŠOLCEV PROTI UČITELJEM

Vesela novica odbojkarskega obračuna med učenci in učitelji je tu! Danes je v telovadnici potekala epska tekma med učenci in učitelji in rezultat je presegel vsa pričakovanja. Z zavzeto igro in neustavljivim entuziazmom so učenci na koncu slavili zgodovinsko zmago! Da, prav ste prebrali, učenci so premagali svoje učitelje! To je trenutek, ki ga bomo dolgo pomnili. S svojo borbenostjo in neverjetno ekipno igro so učenci dokazali, da se trdo delo in predanost izplačata. Ta zmaga jim bo v ponos in motivacija za prihodnje športne podvige. Bravo, učenci, ste resnični junaki dneva in ste spisali zgodovino na OŠ Sveta Ana!

SVEČANA AKADEMIJA TER PODELITEV PRIZNANJ IN PLAKET DR. ANTONA TRSTENJAKA

Svečana akademija ob svetovnem dnevu učiteljev, ki jo je pripravilo Društvo pedagogov dr. Antona Trstenjaka, je potekala 5. oktobra v KTC Sveta Ana. Na tej izjemni prireditvi so podelili priznanja in plakete dr. Antona Trstenjaka zaslužnim pedagoškim delavcem. S strani šole in vrtca Sveta Ana sta priznanje prejeli Romana Kacijan in Suzana Kaloh. Obema iskreno čestitamo.

Kulturni program so popestrili učenci muzikala Kekec z mentoricama Karin Petko Strmšek in Natašo Petek, ki so s posameznimi izseki iz muzikala navdušili občinstvo ter poželi bučen in izjemno dolg aplavz.

Moj lonček dobrega počutja v Modri igralnici

Gradimo dobro skupinsko klimo. Pogovarjamo se o odnosih, čustvih, primernem vedenju, pravilih. Beremo pravljice z odnosnimi tematikami (K. Mandl), izdelujemo vedro dobrega počutja. Igramo se socialne igre v katerih spoznavamo drug drugega, sebe, svoje reakcije in čustva. Sprejemamo še neznane otroke v svojo sredino, damo jim možnost vključevanja, pomagamo premostiti stiske ob vstopanju v novo okolje, med nove ljudi. Urejamo in vnašamo red v prostore v katerih bivamo: dekoracija, urejamo garderobo, učimo se pospravljati igrače – vse ima svoje mesto, učimo se samostojnosti in skrbi zase – pospravljamo za seboj, samostojno se oblačimo, skrbimo za svoja oblačila in predmete, za seboj puščamo čiste prostore. Pričnemo z urejanjem mapice dosežkov – intervju in beleženje izjav. Delamo v večini individualno, spoznavamo se, gradimo odnos z otrokom. Spoznavamo in preizkušamo kompetence otrok. Vsak otrok je lišan in viden. Vsak otrok in odrasel v skupini pridobiva občutek, da je pomemben člen klime in da ima moč vnašati v skupino dobre stvari.

Naravoslovni dan – MOJE SUPER MOČI

Danes je na šoli potekal naravoslovni dan za vse učence. Izvajali so ga:

  • Mavrični bojevniki – zavod za pomoč otrokom z motnjo pozornosti in Hiperaktivnostjo Adhd,
  • Paula Vovk,
  • Špela Kraner – študentka FF MB
  • Sara Pavalec in Nuša Zelenik  – dijakinji srednja zdravstvene šole,
  • Škofijska gimnazija Maribor
  • Razredniki, sorazredniki, strokovni delavci
  • P. Cimerman, S. Kapl – svetovalna služba

Gasilci PGD Lokavec pri Vijolčkih in jesenske delavnice

V sredo, 4. 10., smo Vijolčki obiskali gasilski dom in gasilce v Lokavcu. Pokazali in predstavili so nam gasilski avto in pripomočke, ki jih gasilci uporabljajo pri gašenju požarov in drugih intervencij. Zapeljali so nas tudi v njihovem gasilskem avtomobilu z lučmi in sireno. Po vrnitvi smo skupaj pogasili manjši ‘požar’, ki so ga medtem zanetili člani gasilskega društva. 

Otroci so se v vlogo gasilcev zelo vživeli, nekateri so tudi povedali, da si želijo postati gasilci, ko bodo veliki.

Zahvaljujemo se vsem prisotnim članom PGD Lokavec za trud, izredno zanimivo predstavitev in prikaz njihovega dela. 

Popoldan smo v okviru Tedna otroka v vrtcu in šoli Lokavec izvedli tudi jesenske delavnice. Skupaj s starši in otroki smo okrasili okolico vrtca in šole. 

Eko šola

Program Ekošola je mednarodno uveljavljan program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja, namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med učenci skozi njihov vzgojni in izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in širše.

Z opravljenimi 7 koraki postane ustanova ekošola in pridobi zeleno zastavo.  V preteklem šolskem letu smo kot zadnjega od sedmih korakov pripravili in podpisali ekolistino. Eko listino so podpisali:

koordinatorica projekta in pomočnica ravnatelja na šoli Ksenija Mlekuž, nacionalni koordinator Eko-šole Gregor Cerar, župan občine Sveta Ana Martin Breznik, predsednica Sveta staršev Valentina Ornik, predstavnica SUŠ – učenka Daša Češnjaj in ravnatelj OŠ Sveta Ana Aleksander Šijanec.

Učenci, učitelji in ostali delavci šole se skupaj z lokalno skupnostjo zavezujemo, da se bomo trudili

uresničevati in skrbeti za:

– čisto in urejeno šolo ter okolico šole,

– ločeno zbiranje odpadkov ter varčevanje z vodo in energijo,

– zdravo prehrano, dovolj gibanja in kvalitetno preživljanje prostega časa,

– prijazne in spoštljive medsebojne odnose,

– odgovoren odnos do narave.

V projektu razvijamo čut za ohranjanje čiste in zdrave narave ter življenja v njej.

Eko šola je šola, v kateri vladajo dobri medsebojni odnosi, kjer se otroci učijo na prijeten in sproščen način, kjer gradijo zdrav način življenja, kjer se spoštujejo lastnosti vedoželjnost, podjetnost, zavzetost, predanost, odgovornost, urejenost, spoštovanje in pozitiven odnos do soljudi. Razvijamo odgovornost, ustvarjalnost, samostojnost, kritičnost, strpnost, radovednost in zaupanje v lastne sposobnosti. Razvijamo literarne, glasbene, likovne in tehnične sposobnosti. Spodbujamo učence k

raziskovanju in razlaganju pojavov v okolju z vidika različnih perspektiv. Učence želimo ozavestiti o pomenu zdrave prehrane in gibanja ter jih navajati na zdrav način življenja.

Strategija načrtovanja in izvajanja programa Ekošola je, da se koncepti okoljskega izobraževanja vnesejo v obstoječe šolske predmete. Vključevanje okoljskega izobraževanja v natančno določen predmet izboljšuje okoljsko ozaveščenost, bogati ta predmet ter ga tako naredi bolj aktualnega in zanimivega. Povezovanje aktivnosti programa Ekošola z učnim načrtom zagotavlja zviševanje pomena programa na šoli, hkrati pa omogoča, da postaja program Ekošola resnično del šolske skupnosti.

V okviru dni dejavnosti vsako leto v aprilu planiramo tudi naravoslovni dan – eko dan.

Projekti v okviru ekošole: Šolska vrtilnica, Odpadkom dajemo novo življenje, LEAF – znanje o gozdovih, Ne zavrzi oblek, ohrani planet. Učenci so obiskali tudi ekokmetije, sodelovali v čistilni akciji, izvajali aktivnosti za učinkovito rabo energije in raziskovali vodne vire.

Koordinatorica projekta: Ksenija Mlekuž

Sprejem v SUŠ

V ponedeljek, 2. oktobra, so bili učenci prvega razreda slavnostno sprejeti v Skupnost učencev šole.

Seveda so si morali mesto v SUŠ-u priboriti, kar so dokazali z uspešnim reševanjem ugank. Nagradili smo jih s kratkim kulturnim programom ter jim podelili diplome kot dokaz članstva v SUŠ-u.
Vso dogajanje je popestril še Čarodej Čarli s svojimi čarovniškimi triki, ter naučil prvošolce tudi čaranja, saj je sam zmagal na čarovniškem tekmovanju, kjer je dosegel 72. mesto in si tako priboril celo pokal. Nekako se mi je zdelo, da so se naši prvošolci lahko celo kosali z njim.

Vsem prvošolcem želimo dobro počutje in uspešno šolanje na naši šoli.

Mentorica SUŠ-a
Ana Šnofl

Druženje z babicami in dedki v vrtcu in šoli Lokavec

»Nihče ne more narediti za majhne otroke kar naredijo dedki in babice. Stari starši na življenja vnukov posujejo čarobni prah.« – Alex Haley

V ponedeljek, 2. oktobra, smo v sklopu tedna otroka v vrtcu in šoli Lokavec gostili prav posebne goste – babice in dedke. Povabili smo jih na malo igrišče ob šoli, kjer smo se “posladkali” s kostanji, se igrali razne igre, kot so rihtar, slepa miš, pokvarjen telefon; skupaj smo zaplesali na staro ljudsko pesem Ob bistrem potočku je mlin, se družili in se ob tem zelo zabavali. Druženje nam je popestril tudi naš hišnik Miran z njegovo harmoniko. Vzdušje je bilo enkratno, udeležba je bila zelo velika, česar smo bili veseli vsi, še najbolj pa otroci. Ob slovesu je v marsikaterem očesu babice in dedka zasija solza sreče in zadovoljstva. Na pobudo in željo dedkov in babic bomo takšna srečanja zagotovo še ponovili.

TEDEN OTROKA: »ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI«

V ponedeljek, 2. oktobra se bo pričel Teden otroka®, letos na temo ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI! Teden otroka se zaključi v nedeljo 8. oktobra in v tem tednu bodo zveze in društva prijateljev mladine organizirala različne prostočasne in razvedrilne programe za otroke v vseh večjih krajih po Sloveniji, obeležili pa ga bodo tudi vrtci in šole.
Radovednost pomeni zanimanje za različne stvari. Vodi nas k odkrivanju sveta okoli nas in raziskovanju znanja. Ko smo radovedni, se »aktiviramo« in začnemo raziskovati tisto, kar nas zanima. Z radovednostjo napredujemo, prihajamo do novega znanja, novih izkušenj in spoznanj.
Otroci kažejo radovednost s spraševanjem ter željo po odkrivanju nečesa novega. Otroci so radovedni do vsega, kar počnejo, kar opazujejo. Skozi igrivo raziskovanje zadovoljijo svojo radovednost in jo na ta način razvijajo. Otroci niso zaznamovani s predsodki, domnevami ali zgodovinskim okvirom, ki lahko razblini to, kar opazujejo in spoznavajo. Radovednost pomaga otrokom odkrivati in razumeti svet.
Najpogostejše otroško vprašanje je “zakaj”, odgovor pa se najpogosteje začne z “zato”. In zato tudi takšen naslov letošnje osrednje teme.
Miha Kos, ambasador Tedna otroka 2023 o radovednosti:
“Brez radovednosti človeštvo ne bi preživelo. Radovednost rodi ustvarjalnost, ta pa naprej inovativnost in podjetništvo. Vendar to ne gre čisto samo od sebe. Potrebno je vlagati energijo, ki se ji reče: »USTVARJANJE VARNEGA OKOLJA ZA DELANJE NAPAK«! Lastne napake so najboljša šola. Na lastnih napakah se učimo. Na lastnih – ne na tujih. Zato je tako pomembno, da napake dopuščamo, jih nagrajujemo in nikakor ne kaznujemo. Dopuščanje napak pomeni spodbujanje radovednosti, ustvarjalnosti in učenja. Kaznovanje napak pomeni ubijanje radovednosti. Einstein je dejal: »Kdor še nikoli ni naredil napake, še nikoli ni ustvaril ničesar novega.”
Zakaj osrednja tema “Zakaji in zatoji radovednosti”?
To preprosto pomeni, da moramo radovednost skrbno negovati in jo ohranjati. Na to želimo opozoriti z letošnjo temo.

V iskanju odgovorov na radovedna vprašanja
Radovednost je ena največjih človeških vrlin. Nihče ne ve točno, kako izgleda. Ampak ko se pojavi, vse okoli nas postane izjemno zanimivo, saj ti kar naprej postavlja takšna in drugačna vprašanja, na katera moraš najti odgovore. Lahko te “začara” v mestu, gozdu, knjižnici, ob morju, v kuhinji, ko gledaš film ali bereš knjigo, pri malici, ko se vozimo z avtomobilom, v muzeju … pravzaprav vsepovsod. Če jo boste opazili, hitro opozorite tudi vaše prijatelje, da bo tudi njim odprla vrata v ta izjemni svet tisočerih vprašanj in odgovorov, v katerem ni nikoli dolgčas.
In tako vas vabimo, da v letošnjem Tednu otroka poiščete ZATO … na vaš ZAKAJ!
Kako?
V skupini/razredu se z otroki pogovorite o radovednosti, o tem, kaj jih zanima, zakaj jih to zanima, kaj želijo izvedeti …
Skupaj izberite čim bolj radovedno vprašanje, na katerega bi želeli poiskati odgovor.
Nato pa se skupaj podajte na lov za odgovorom. Ampak tokrat naj vam ne pomaga “stric Google”, temveč se odpravite “na teren”, v knjižnico, v muzej, galerijo, v gozd, v gledališče, v jamo, v mesto, v arhiv, povabite gosta, ki vam lahko poda odgovor, obiščite organizacijo/tovarno/institucijo …
Vir: https://www.zpms.si/programi/teden-otroka/

Na naši šoli smo za vas pripravili naslednje dejavnosti v tednu otroka:

Ponedeljek, 2. 10. 2023
• ODDAJA ŠOLSKEGA RADIA – predstavitev programa v tednu otroka.
• Poslanica ob Tednu otroka.
• Sprejem prvošolcev v SUŠ s kulturnim programom in čarodejem Čarlijem ob 8.00
• Začetek projekta Naša mala knjižnica v oddelkih OPB.
LOKAVEC
• Kostanjev piknik z babicami in dedki ob 10.00

Torek, 3. 10. 2023
• Filmska predstava za učence od 6. do 9. razreda 5. in 6. šolsko uro v KTC
• Gostovanje Muzikala Kekec na OŠ Sv. Trojica

LOKAVEC
• Izdelajmo družabno igro iz odpadnega materiala

Sreda, 4. 10. 2023
• 1. – 5. razred pouk na drugi lokaciji – obisk kina v MB (Vrabček Richard)
• Gostovanje muzikala Kekec na OŠ Voličina

LOKAVEC
• Obisk kina v MB (Vrabček Richard)
• Jesenske delavnice s starši

Četrtek, 5. 10. 2022 – DAN DEJAVNOSTI ZA VSE UČENCE
• ND – Mavrični bojevniki
LOKAVEC
• ND – Mavrični bojevniki
• Obisk dreserke psov

Petek, 6. 10. 2022
• Obisk policije, gasilcev in dreserke psov
• Srečanje vrstniških mediatorjev in varovancev Zavoda Hrastovec Enota Ščavnica v knjižnici (branje in pogovor)
• Kostanjev piknik za vse učence ob 13.00 uri ter druženje z varovanci Zavoda Hrastovec Enota Ščavnica
• Tekma v odbojki med učenci 9. razreda in učitelji

LOKAVEC
• Lov za skritim zakladom

DODATNE AKTIVNOSTI, KI BODO POTEKALE VES TEDEN:
• POVABILO K BRANJU: Obeležitev 70 let Zveze prijateljev mladine
1. – 2. razred: Hiša selivka
3. – 9. razred: Beremo za znanje
• Bralno-spodbujevalne akcije v okviru MEDNARODNEGA MESECA ŠOLSKIH KNJIŽNIC
• Začetek projekta Bookmark Exchange Project (izmenja bralnih kazalk)
• KORAK K SONČKU – vsak razred nameni nekaj besed drugačnosti in prebere starosti primerno knjigo na to temo.
https://soncek.org/kaj-delamo/projekti/korak-k-soncku/seznam-knjig-in-filmov-na-temo-drugacnosti/
• Zakaji in zatoji pri urah slovenščine in angleščine (literarno ustvarjanje).
• Učenci prve in druge VIO ustvarjajo s kredami po površinah pred šolo.
• V oddelkih podaljšanega bivanja se učenci igrajo različne gibalne in rajalne igre in ustvarjajo v delavnicah.
• Začetek projekta S srcem med ljudi v 7. razredu
• Akcija zbiranja starega papirja

Vsaka razredna skupnost program dela v tednu otroka po lastni želji in interesu še dopolni in obogati. Posamezni učitelji se lahko vključijo z delavnicami pri posameznih predmetih. Vsem učencem želim čim več zakjev in seveda tudi zatojev ter prijeten in ustvarjalen TEDEN OTROKA.

Mentorica SUŠ-a,
Ana Šnofl

DOSTOPNOST