Skoči na glavno vsebino
Select Page

Skupnost učencev šole

Skupnost učencev šole ali krajše SUŠ je organizacija za uveljavljanje pravic in interesov učencev na šoli. V SUŠ sta vključena po dva učenca delegata iz vsakega oddelka, učenci predlagajo spremembe na šoli, zbirajo pripombe, organizirajo dogodke, načrtujejo skupne akcije in podobno. Sodelujejo učenci od prvega do devetega razreda. V četrtek, 19. 9. 2024, smo konstituirali SUŠ za šolsko leto 2024-2025 ter sprejeli letni delovni načrt, ki ga bomo skozi šolsko letu uresničevali.

Mentorica SUŠ
Ana Šnofl

Igriva košarka

V torek, 10. 9. 2024 so nam fantje iz Košrakarskega kluba Ajdas iz Lenarta predstavili program dela Igriva košarka. Treningi se izvajajo v športni dvorani v Lenartu. Vse učenke in učenci so prijazno vabljeni, da se pridružijo treningom.
Trenerju in fantom iz košarkarskega kluba se zahvaljujemo za prikazano.

Začetek branja za Bralno značko 2024/2025!

Za nami je 17. september, dan, ko se tradicionalno začne branje za BRALNO ZNAČKO. Pri nas smo ga tradicionalno obeležili s sprejemom prvošolcev v člane šolske knjižnice in jih razveselili s slikanico Protideževna juha avtorice Majde Koren in ilustratorke Ane Maraž. Na podružnici Lokavec pa smo to storili dan prej. (galerija)

Darilno slikanico za vse prvošolce v Sloveniji, v slovenskih šolah Italije, v slovenskem zamejskem prostoru Avstrije, Madžarske, na Hrvaškem in tistim Slovencem, ki živijo drugod po Evropi in svetu, je pripravilo Društvo Bralna značka Slovenije s podporo podjetja HOFER, SVIZ Slovenije in Javne agencije za knjigo RS ter služi kot povabilo k branju.

Dragi bralci in bralke, čas je torej za novo bralno sezono, za nov bralni načrt. Pobrskajte po družinski zbirki knjig, obiščite šolsko knjižnico ali poglejte po spletu, kaj bi brali. In potem berite, berite, berite. Vaši mentorji bralnih značk vas že pričakujejo, da jim o prebranem kaj poveste in še njih navdušite z novimi vsebinami.

Besede predsednika Društva Bralna značka Slovenije Marka Kravosa pa nas naj spomnijo, zakaj je knjiga na svetu. »Knjiga je zato na svetu, da je vedno pri roki, pri srcu …«

Naj branje (p)ostane užitek.

BeRead oz. PreBrano

Poišči na šoli “aplikacijo” BeRead oz. PreBrano, na kateri je objavljena knjiga tega meseca. Preberi knjigo in oddaj svoje mnenje, preprosto povedano všečkaj knjigo v “aplikaciji”. Vabimo pa te k sodelovanju, da “objaviš” svoj predlog, torej knjigo, za katero si prepričan, da jo morajo prebrati tudi tvoji prijatelji. Oglasi se v knjižnici in naslednji dan bo tvoj predlog “objavljen”.

Kmalu tudi na podružnici Lokavec.

                                                                          Šolska knjižnica

 

                                

Knjižnično informacijsko znanje (KIZ)

KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKO ZNAJE (KIZ)

Cilji in vsebine KIZ(a) zajemajo obdobje od 1. do 9. razreda osnovne šole. Njihovemu izvajanju so namenjene po 4 pedagoške ure letno na oddelek.

Uporabniki knjižnice razvijajo kompetence na treh ključnih področjih: branje, informacijska pismenost in učenje.

Splošni cilji:

Učenci:

  1. razreda:
  • spoznajo namen in delovanje knjižnice ter pravila obnašanja,
  • se seznanijo z ureditvijo knjižnice: knjižno in neknjižno gradivo ter leposlovno in poučno,
  • uporabljajo pravila izposoje in vračanja gradiva,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • osvežijo znanja o knjižnici,
  • uporabljajo starostni stopnji ustrezno zbirko knjižničnega gradiva,
  • najdejo gradivo v prostem pristopu,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • poglabljajo znanja o ureditvi knjižničnega gradiva,
  • se navajajo na uporabo otroških leksikonov in priročnikov,
  • se seznanijo z iskanjem v lokalnem katalogu,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • uporabljajo lokalni in vzajemni katalog,
  • se navajajo na iskanje in branje knjig v tujem jeziku,
  • se navajajo na iskanje in uporabo poučnega gradiva,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • iščejo in berejo v tujem jeziku,
  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • se seznanijo z e-gradivi, ter jih uporabljati pri učenju ali branju,
  • iščejo v vzajemnem katalogu.
  1. razreda:
  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • se seznanijo z nastankom knjige,
  • se seznanijo s klasifikacijskim sistemom UDK,
  • se navajanje na iskanje po spletu in katalogu Cobiss,
  1. razreda:
  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • spoznavajo in uporabljajo periodično publikacijo(spletno in klasično), slovarje  in navajanje virov,
  • spoznajo in uporabljajo aplikacijo Moja knjižnica, mCobiss
  • sodelujejo v projektu: Rastem s knjigo: obiščejo splošno knjižnico Lenart.
  1. razreda:
  • sodelujejo v različnih oblikah branja
  • se učijo iskati ustrezne informacije in jih uporabiti v seminarski nalogi, ter jih seznaniti z uporabo citiranja, navajanja in opomb,
  • znajo izbrati ustrezne vire informacij z uporabo klasičnega ali spletnega iskanja, ter pripraviti razstavo na izbrano temo.

      9. razreda:

  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • se seznanijo z različnimi vrstami knjižnic, knjigarno in založbo,
  • znajo izbrati ustrezne vire informacij z uporabo klasičnega ali spletnega iskanja, ter pripraviti razstavo na izbrano temo.
  • samostojno uporabljajo vzajemni katalog.

Šolska knjižnica

ŠOLSKA KNJIŽNICA OŠ SVETA ANA COBISS

KNJIŽNIČARKI

  • Lidija Kocbek
  • Ana Šnofl

URNIK

ODPIRALNI ČAS  
Ponedeljek 6. 50 – 12. 15  
Torek 9. 10 – 14. 45  
Sreda 9. 10 – 14. 45  
Četrtek 6. 50 – 13. 05  
Petek 6. 50 – 13. 05  

*Podružnica Lokavec: petek od 7. 30 do 8. 20

 

KONTAKT

  knjiznica@sveta-ana.si
  02 729 5875, 041 371 747 (Ana) ali 031 474 635 (Lidija)
   le za učence od 7. do 9. razreda in strokovne delavce.
   le za učence od 7. do 9. razreda in strokovne delavce.

 

UPORABNE POVEZAVE

Digitalna knjižnica Dlib

Virtualna knjižnica Slovenije Cobiss

SEZNAMI ZA LAŽJE BERLJIVO GRADIVO

https://www.bralnaznacka.si/assets/Uploads/Priporocilni-seznami/knjige-prijazne-dislektikomp2.pdf

 

NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA

“8. SEPTEMBER – 7. OKTOBER 2024
V letošnjem letu želimo v Nacionalnem mesecu skupnega branja narediti branje bolj vidno, zato smo za osrednjo temo izbrali branje v javnem prostoru. Kje najraje berete, kadar ne berete v zavetju varnega in zaupnega doma? Kam vzamete s seboj knjigo? Se radi družite ob knjigah – pogovarjate o prebranem ali skupaj berete na glas drug drugemu?
Branje v javnem prostoru ustvarja edinstvena okolja, ki navdihujejo in ustvarjajo skupnosti. Omogoča dostop do knjig in informacij izven običajnih prostorov branja. Omogoča pogovor in medsebojno učenje, s čimer se informacije in ideje širijo hitreje. Odpira vrata kritičnemu mišljenju, reševanju problemov, spoštljivi komunikaciji in medsebojnemu razumevanju. Daje občutek varnosti in pripadnosti. Na ta način izboljšuje družbo, krepi demokracijo in gospodarstvo, spodbuja kreativnost in inovativnost.”

(https://nmsb.pismen.si/)

Šolski prostor je kot nalašč za branje, šola pa je tista, ki branje spodbuja. Šolska knjižnica je v letošnjem šolskem letu za vas pripravila več bralnih akcij. V nacionalnem mesecu skupnega branja začenjamo s projektom »BeRead«, aplikacijo v fizični obliki za starejše učence najdete na vratih šolske knjižnice, za mlajše pa v prvem nadstropju na oglasni deski.
Pridite, poglejte, izposodite, berite in všečkajte.
Vabljeni!

Šolska knjižnica

NPZ 2024/25 Informacije za učence in starše

Marca in aprila 2025 boste, učenke in učenci 3., 6. in 9. razreda osnovnih šol, reševali preizkuse nacionalnega preverjanja znanja (NPZ). Z njimi boste preverili, kako uspešni ste pri doseganju učnih ciljev in standardov znanja. Starši boste na podlagi dosežkov lažje prepoznali otrokova močna področja znanja in tista, kjer bi bilo treba znanje še poglobiti, učitelji in ravnatelji pa bodo z dodatnimi informacijami lažje načrtovali svoje nadaljnje vzgojno-izobraževalno delo.

Jedilnik – vrtec

     

  • PRIDRŽUJEMO SI PRAVICO DO SPREMEMBE JEDILNIKA ZARADI DOBAVE SUROVIN DOBAVITELJEV in PRILAGODITVE JEDILNIKA STAROSTI OTROK.
  • DNEVNO JE OTROKOM NA VOLJO VODA ALI ČAJ.
  • ZA POPOLDANSKO MALICO IMAJO OTROCI NA VOLJO RAZLIČNE PEKOVSKE IZDELKE, KRUH, RAZLIČNE NAMAZE, SADNE SOKOVE ALI SADJE.
  • OTROCI, KI PRIHAJAJO V VRTEC ZELO ZGODAJ, IMAJO ZJUTRAJ NA VOLJO TOPEL NAPITEK IN SADJE. ZA ŽEJO JE OTROKOM NA VOLJO MANJ SLADKANI ČAJ ALI VODA.

LEGENDA: snovi ali proizvodi, ki povzročajo alergijo ali preobčutljivost:

  1. Žita, ki vsebujejo gluten, R. Raki in proizvodi iz rakov, J. Jajca in proizvodi iz jajc, Ri. Ribe in proizvodi iz rib, A. Arašid (kikiriki) in proizvodi iz arašidov, S. Zrnje soje in proizvodi iz soje, L. Mleko in mlečni izdelki (vsebujejo laktozo), O. Oreški, Z. Listna zelena in proizvodi iz nje, Go. Gorčično seme ali proizvodi iz njega, Se. Sezamovo seme ali proizvodi iz njega, Ž. Žveplov dioksid ali sulfiti v koncentraciji (več kot 10 mg/kg ali 10 mg/l glede na skupni SO2), B. Volčji bob in proizvodi iz njega, M. Mehkužci in proizvodi iz njih.

odebeljeno: LOKALNO


Vsi se lahko v šoli naročijo na malico in kosilo. Zaželeno je, da vsak učenec prejme v šoli vsaj en obrok dnevno. Učenci, ki obiskujejo jutranje varstvo imajo lahko tudi zajtrk. Za vse učence je malica med 09.35 in 09.55 uro. Čas kosila za učence višjih razredov je med 12.20 do 12.45. Stroške prehrane je potrebno poravnati do roka, označenega na položnici, sicer prijava za naslednji mesec ni možna.

Starše, ki bi imeli težave s plačevanjem šolske prehrane, prosimo, da se pravočasno pogovorijo s pedagoginjo. Prehrano lahko odjavite po telefonu v tajništvo (02) 729 58 70 med 7.00 in 8.00 uro, v času počitnic pa je za vrtičkarje najbolje da kontaktirate z aktualno vzgojiteljico.

Odjavo šolske prehrane upoštevamo, če je predhodno najavljena (vsaj 1 dan prej). Obračun odbitih obrokov je prikazan v položnici za tekoči mesec.

Jedilnik – šola

  • PRIDRŽUJEMO SI PRAVICODO SPREMEMBE JEDILNIKA ZARADI DOBAVE SUROVIN DOBAVITELJEV in PRILAGODTIVE JEDILNIKA STAROSTI OTROK.
  • DNEVNO JE OTROKOM NA VOLJO VODA ALI ČAJ.
  • ZA POPOLDANSKO MALICO IMAJO OTROCI NA VOLJO RAZLIČNE PEKOVSKE IZDELKE, KRUH, RAZLIČNE NAMAZE, SADNE SOKOVE ALI SADJE.

LEGENDA: snovi ali proizvodi, ki povzročajo alergijo ali preobčutljivost:

  1. Žita, ki vsebujejo gluten, R. Raki in proizvodi iz rakov, J. Jajca in proizvodi iz jajc, Ri. Ribe in proizvodi iz rib, A. Arašid (kikiriki) in proizvodi iz arašidov, S. Zrnje soje in proizvodi iz soje, L. Mleko in mlečni izdelki (vsebujejo laktozo), O. Oreški, Z. Listna zelena in proizvodi iz nje, Go. Gorčično seme ali proizvodi iz njega, Se. Sezamovo seme ali proizvodi iz njega, Ž. Žveplov dioksid ali sulfiti v koncentraciji (več kot 10 mg/kg ali 10 mg/l glede na skupni SO2), B. Volčji bob in proizvodi iz njega, M. Mehkužci in proizvodi iz njih.

odebeljeno: LOKALNO

 


Vsi se lahko v šoli naročijo na malico in kosilo. Zaželeno je, da vsak učenec prejme v šoli vsaj en obrok dnevno. Učenci, ki obiskujejo jutranje varstvo imajo lahko tudi zajtrk. Za vse učence je malica med 09.35 in 09.55 uro. Čas kosila za učence višjih razredov je med 12.20 do 12.45. Stroške prehrane je potrebno poravnati do roka, označenega na položnici, sicer prijava za naslednji mesec ni možna.

Starše, ki bi imeli težave s plačevanjem šolske prehrane, prosimo, da se pravočasno pogovorijo s pedagoginjo. Prehrano lahko odjavite po telefonu v tajništvo (02) 729 58 70 med 7.00 in 8.00 uro, v času počitnic pa je za vrtičkarje najbolje da kontaktirate z aktualno vzgojiteljico.

Odjavo šolske prehrane upoštevamo, če je predhodno najavljena (vsaj 1 dan prej). Obračun odbitih obrokov je prikazan v položnici za tekoči mesec.


JEDILNIK OTROK Z DIETNO PREHRANO

Za otroke z alergijami in dietami se jedilnik sproti prilagaja vrsti diete. Pri pripravi jedi se upoštevajo omejitve živil ter se jih zamenja z ustreznimi dietnimi nadomestki. Tako se za vsako dieto individualno prilagodi jedilnik potrebam in omejitvam otrok/učencev.

VRSTA DIETE PREPOVEDANA ŽIVILA NADOMESTKI
ALERGIJA NA MLEKO Mleko in mlečni izdelki Različni rastlinski napitki:

–         Sojin napitek

–         Rižev napitek

–         Ovseni napitek

Izdelki brez mleka.

ALERGIJA NA JAJCA Jajca in izdelki, ki vsebujejo jajca –         Jedi brez jajc (testenine, biskviti,… brez jajc

–         Jajčni nadomestki

ALERGIJA NA SOJO Soja in izdelki, ki vsebujejo sojo Živila in jedi brez soje
ALERGIJA NA PŠENICO Pšenica in izdelki, ki vsebujejo pšenico Izdelki, ki ne vsebujejo pšenice (pecivo, kruh, testenine ki so narejeni iz ajdove, riževe, koruzne moke brez dodatkov pšenice)
ALERGIJA NA ARAŠIDE Arašidi in izdelki, ki vsebujejo arašide Izdelki brez arašidov
ALERGIJA NA OSTALA ŽIVILA Različna živila in izdelki iz njih v primeru, da je dokazana alergija. (jagode, sezam, ribe itd. Izdelki, ki ne vsebujejo alergenih snovi.
LAKTOZNA INTOLERANCA Mleko in mlečni izdelki Mleko in mlečni izdelki brez laktoze

Različni rastlinski napitki:

–         Sojin napitek

–         Rižev napitek

–         Ovseni napitek

CELIAKIJA Živila, ki vsebujejo gluten Brezglutenski izdelki (Jedi kot so kruh, testenine, kosmiči, pecivo se bodo nadomestile z ustreznimi brezglutenskimi jedmi.)

Diete, ki niso medicinsko utemeljene imajo lahko škodljive učinke na otrokov razvoj.

Opozorilo!

Zaradi vse večjega števila otrok z dietno prehrano, ki ni zdravstveno utemeljena, je Ministrstvo za zdravje izdalo okrožnico z potrdilom o medicinsko indicirani dieti. Kar pomeni, da so otroci upravičeni do dietne prehrane v primeru, da prinesejo izpolnjeno potrdilo od zdravnika.

Povezava do potrdila: Seznam diet in potrdilo

ALERGEN ŽITA, ki vsebujejo GLUTEN, in sicer: PŠENICA (npr. PIRA in HORASAN), RŽ, JEČMEN, OVES ali njihove križane vrste, in proizvodi iz njih (KUS KUS) OREŠKI, in sicer MANDLJI , LEŠNIKI , OREHI, INDIJSKI OREŠČKI , AMERIŠKI OREHI , BRAZILSKI OREŠČKI, PISTACIJA, MAKADAMIJA MLEKO in mlečni proizvodi, ki vključno LAKTOZO
       
IZDELKI Kruh in jedi iz kruha, pekovsko pecivo, pica, omake, enolončnice, testenine, njoki, palačinke, panirane jedi, nekateri mesni proizvodi (klobase, salame, paštete, čevapčiči, pleskavice) itd. Štruklji, palačinke, potice, čokoladni namazi, kruh, piškoti, krekerji, sladice, sladoledi, marcipan itd. Panirana živila, pire krompir, omake, narastki (rižev prosen, ajdov,..), sladice, palačinke, jogurt, sir, skuta, maslo, puding, feta sir, mozzarela
ALERGEN JAJCA in proizvodi iz njih ZRNJE SOJE in proizvodi iz njega, LISTNA ZELENA in proizvodi iz nje;
       
IZDELKI Testenine, panirani izdelki, lazanje, musake, narastki, večina sladic, biskviti, palačinke itd. Sojin napitek, omaka, vegetarijanski izdelki, nekateri mesni izdelki (hrenovke, klobase, čevapčiči, mesni sir, čufti,..), izdelki z industrijsko panadp (ribe, nageci, cordom blue,…) itd. Juhe, enolončnice, koncentrati juh, goveja in zelenjavna kocka, solate itd.
ALERGEN RAKI in proizvodi iz njih; RIBE in proizvodi iz njih, ARAŠIDI (kikiriki) in proizvodi iz njih;
       
IZDELKI Rižote, testenine, pice, sushi, namazi in solate iz morskih sadežev Vse sladkovodne in morske ribe, ribje konzerve, namazi, jedi iz rib (polpeti, solate, omake) Sladice, piškoti, torte, sladoledi (z dodatkom arašida)
ALERGEN gorčično seme in proizvodi iz njega; sezamovo seme in proizvodi iz njega  volčji bob in proizvodi iz njega;
       
IZDELKI Gorčica, marinirano meso (zrezki, pečenka, divjačina), omake z gorčico itd. Sezamovo olje, solate (sezamova semena), kruh (hamburger, žemlje, palčke, krekerji), slano pecivo Nekatere vrste kruha (brezglutenski), nekatera peciva in pekovski izdelki
ALERGEN ŽVEPLOV DIOKSID IN SULFITI v koncentraciji več kot 10 mg/kg ali 10 mg/l MEHKUŽCI in proizvodi iz njih. POMEMBNO!

LAHKO SMO ALERGIČNI NA ENEGA ALI VEČ ALERGENOV HKRATI!

     
IZDELKI Suho sadje (rozine, slive, marelice), mesni izdelki, vinski kis Lignji, jedi iz morskih sadežev

 

OZNAČEVANJE SNOVI, KI POVZROČAJO ALERGIJE ALI PREOBČUTLJIVOSTI, V OBRATIH JAVNE PREHRANE

Na osnovi Uredbe o zagotavljanju informacij o živilih potrošnikom št. 1169/2011 in pravilnik o splošnem označevanju predpakiranih živil (Ur. List RS, št. 50/04, 58/04, 43/05, 64/05, 83/05, 115/05 in 118/07), Osnovna šola in vrtec Sveta Ana informira vse, ki imajo alergijo ali težave s preobčutljivostjo na hrano o vsebnosti le-teh v jedilniku vrtca in šole.

Jedilniki se oblikujejo skladno z navodili označevanja po zgoraj navedeni uredbi in pravilniku:

–        Proizvodi in snovi, ki povzročajo alergije ali preobčutljivost, so navedene v okviru jedilnika

–        Alergena snov se med sestavinami označi z vrsto pisave – številko.

–        Jedilniki so objavljeni elektronsko (na spletni strani šole) in v pisni obliki (pred učilnico, jedilnico, igralnico).

–        Kljub skrbni pripravi pa določene jedi, ki jih kuhamo v šolski kuhinji, lahko vsebujejo alergene v sledovih.

–        Dietni obroki za otroke in učence se pripravljajo na osnovi zdravniškega potrdila uradne medicine in v skladu z internimi navodili vrtca.

POMEMBNO OBVESTILO: starši, katerih učenci imajo subvencionirano prehrano (malica in/ali kosilo) in le – te pravočasno ne odjavijo, kljub subvenciji plačajo vse neodjavljene in neprevzete obroke ( točka 40, 41 in 42 pravil šolske prehrane).

Pravila šolske prehrane lahko preberete tukaj: Pravila šolske prehrane

Organizator prehrane: Andreja Holer

VABILO NA PRVI ŠOLSKI DAN 2024/2025

Spoštovane učenke in učenci,

upam, da ste si v poletnih počitnicah dobro odpočili in nabrali moči za nov začetek.

V ponedeljek, 2. septembra 2024, pričenjamo novo šolsko leto 2024/2025.

Organizacija pouka na prvi šolski dan:

  • Sveta Ana: 8.20 – (3 šolske ure z malico) – 2. do 9. razred

8.20 – 9.05 / zbiranje učencev in učiteljev na ploščadi pred telovadnico (himna, uvodni nagovor), odhod v razrede;

9.10 – 9.55 / razredna ura

9.55 – 10.15 / malica

10.15 – 11.00 / razredna ura

  • Lokavec (1., 3. in 4. C): 8.20 – (3 šolske ure z malico)

8.20 – 9.05 / razredna ura

9.10 – 9.55 / himna, zastava, uvodni nagovor

9.55 – 10.15 / malica

10.15 – 11.00 / razredna ura

  • Sveta Ana: 10.00 – 11.30 (1. razred – v telovadnici)

Ob 10.00 – zbiranje učencev in staršev v telovadnici – roditeljski sestanek 1. razreda

Šolski avtobus:

  • relacija v šolo: 7.15 / relacija domov: 11.00

Šolski prevoz – avtobus JAUŠOVEC 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN

 

Šolski prevoz – avtobus TLAKAR 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN 

 

OPB – po potrebi, v kolikor bodo učenci ostali v šoli.

 

V PRIMERU SLABEGA VREMENA UČENCI VSTOPIJO V ŠOLO PRI GLAVNEM VHODU, SE PREOBUJEJO V COPATE, POSPRAVIJO ČEVLJE V OMARICE IN SE NATO ZBEREJO V TELOVADNICI ŠOLE.

 

Učenci naj s seboj prinesejo šolske copate, beležko, pisalo in šolsko torbo, v katero bodo pospravili učbenike.

 

ravnatelj, Aleksander Šijanec

Šolski koledar in počitnice za šolsko leto 2024/2025 ter prazniki in dela prosti dnevi 2024 in 2025

2024

ponedeljek 2. 9. ZAČETEK POUKA
ponedeljek – petek 28. 10. – 1. 11.

JESENSKE POČITNICE

četrtek 31. 10. DAN REFORMACIJE
petek 1. 11. DAN SPOMINA NA MRTVE
sreda 25. 12. BOŽIČ
četrtek 26. 12. DAN SAMOSTOJNOSTI IN ENOTNOSTI
sreda – četrtek 25. 12. – 2. 1.

NOVOLETNE POČITNICE

2025

sreda – četrtek 1. 1. – 2. 1. NOVO LETO
petek 3. 1. POUKA PROST DAN v skladu z drugim odstavkom 7. člena Pravilnika o šolskem koledarju za osnovne šole
petek 31. 1. ZAKLJUČEK 1. OCENJEVALNEGA OBDOBJA
sobota 8. 2. PREŠERNOV DAN, SLOVENSKI KULTURNI PRAZNIK
petek – sobota 14. 2 – 15. 2. INFORMATIVNA DNEVA ZA VPIS V SREDNJE ŠOLE
ponedeljek – petek 17. 2. – 21. 2.

ZIMSKE POČITNICE ZA UČENCE Z OBMOČJA JUGOVZHODNE SLOVENIJE (RAZEN OBČIN: RIBNICA, SODRAŽICA, LOŠKI POTOK, KOČEVJE, OSILNICA IN KOSTEL), KOROŠKE, PODRAVSKE, POMURSKE, SAVINJSKE IN POSAVSKE STATISTIČNE REGIJE

ponedeljek – petek 24. 2. – 28. 2. ZIMSKE POČITNICE ZA UČENCE Z OBMOČJA GORENJSKE, GORIŠKE, NOTRANJSKO-KRAŠKE, OBALNO-KRAŠKE, OSREDNJESLOVENSKE IN ZASAVSKE STATISTIČNE REGIJE TER OBČIN JUGOVZHODNE SLOVENIJE: RIBNICA, SODRAŽICA, LOŠKI POTOK, KOČEVJE, OSILNICA IN KOSTEL
ponedeljek 21. 4. VELIKONOČNI PONEDELJEK
nedelja 27. 4. DAN UPORA PROTI OKUPATORJU
nedelja – petek 27. 4. – 2. 5.

PRVOMAJSKE POČITNICE

četrtek – petek 1. 5. – 2. 5. PRAZNIK DELA
petek 13. 6. ZAKLJUČEK 2. OCENJEVALNEGA OBDOBJA ZA UČENCE 9. RAZREDA; RAZDELITEV SPRIČEVAL IN OBVESTIL
torek 24. 6. ZAKLJUČEK 2. OCENJEVALNEGA OBDOBJA ZA UČENCE OD 1. DO 8. RAZREDA; RAZDELITEV SPRIČEVAL IN OBVESTIL
sreda 25. 6. DAN DRŽAVNOSTI
četrtek – nedelja 26. 6. – 31. 8.

POLETNE POČITNICE

 

 

Izpitni roki za predmetne in popravne izpite

  Datum Rok Učenci

2025

16. 6. – 30. 6. 2025 1. rok učenci 9. razreda
26. 6. – 9. 7. 2025 1. rok učenci od 1. do 8. razreda
18. 8. – 29. 8. 2025 2. rok učenci od 1. do 9. razreda

Roki za ocenjevanje znanja učencev, ki se izobražujejo na domu

  Datum Rok Učenci

2025

5. 5. – 13. 6. 2025 1. rok učenci 9. razreda
5. 5. – 24. 6. 2025 1. rok učenci od 1. do 8. razreda
18. 8. – 29. 8. 2025 2. rok učenci od 1. do 9. razreda

Poletne delavnice za otroke

Od 19. do 28.7.2024 v naši občini potekajo različne aktivnosti za občane v okviru praznovanja občinskega praznika.

Nekaj aktivnosti je bilo namenjenih tudi našim najmlajšim. Zbrali smo se v sredo, 24.7. v kuhinji občinske stavbe.

Članice Društva kmečkih žena in deklet smo pripravile druženje ob pripravi jedi in ustvarjanju izdelkov.

Kar 25 učencev se je preizkusilo v peki piškotov, izdelavi zapestnic in magnetkov. Pripravili smo si še okusno kosilo. 

Preživeli smo poučno in zanimivo dopoldne. 

ZDRAVJE V VRTCU V ROŽNATI IGRALNICI

V šolskem letu 2023/24 smo prijatelji iz Rožnate igralnice sodelovali v projektu Zdravje v vrtcu. Letošnja rdeča nit je bila »Besede imajo moč«, ki smo ji sledili s spodbujanjem primerne komunikacije med otroki, s čustvenim opismenjevanjem ter z bralno spodbujevalnimi akcijami (Bralni črviček, izmenjava knjig, obisk pravljičarke v igralnici, obisk v knjižnici). Sicer pa se je dogajalo še marsikaj. V nadaljevanju je na kratko opisanih nekaj dejavnosti, ki smo jih izvajali v okviru tega projekta.

Čustveno opismenjevanje

Otroci so spoznavali, utrjevali, prepoznavali, ubesedili, izražali osnovna čustva: veselje, žalost, strah in jeza. Pot do tega je potekala na več načinov.

Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.

Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.

Delavnica čustvenega opismenjevanja (Polona Muršec Kaučič): strah.

Socialne igre, knjige z aktivnim vključevanjem otrok:  Pričaraj nasmeh (Mandl, K.), Rožle je jezen/Rožleta je strah (Aurelie Chien Choe Chine). Prepoznavanje čustev po fotografijah, skušanje prepoznati/ubesediti čustva s pomočjo fotografij, primerov, pogovora, situacij, sestavljanke čustva. Skupna izdelava plakatov, pogovor ob plakatih. Določanje svojih čustev: kako se počutim danes s pomočjo fotografij. Ob koncu vrtčevskega leta pa smo izvajali tudi igre sodelovanja in zaupanja.

S Črtom na vrtu

Črviček Črt (ročna lutka) nas je spremljal na mnogih dogodivščinah, skupaj smo skrbeli tudi za vrtčevske gredice.

Jeseni: puljenje trave, čiščenje gredic, prekopavanje.

Pomlad: sejanje semen v lončke: kumare, bučke, buče. Sajenje zelišč na gredico. Sejanje redkvice in korenčka na drugo gredico. Sajenje paradižnika kumaric in sejanje sončnic na tretjo gredico. Puljenje trave, odnašanje trave, opazovanje rasti rastlin. Opazovanje živali na in ob gredicah.

Pobiranje in uporaba pridelkov: pobiranje zelišč, priprava čaja, sušenje zelišč. Priprava zeliščnega namaza, pobiranje redkvic. Pokušina pridelkov.

Otrok spozna pot od semena do krožnika.

Sovpadajoč s to tematiko, smo se odpravili tudi na obisk na bližnjo kmetijo, kjer smo si lahko ogledali živali, pridelke in delovne stroje ter orodje.

Moja zemlja

Ker smo počeli že druge dejavnosti povezane z zemljo (vrtnarjenje, obisk kmetije), je bilo potrebno nekaj dodati tudi k tematiki skrbi za okolje:

 – Lutkovna igra Tri Muhe in Umazan ribnik po knjigi Mojiceje Podgoršek (otroci so pomagali pripraviti rekvizite za lutkovno igro, ter likovno poustvarjali lutkovno igro z izdelavo muh).

 – Ločevanje »odpadkov« iz umazanega ribnika v primerne »kante za smeti«.

– Praznujemo zemljin rojstni dan.

– Izmenjava s sosednjo igralnico: vzgojiteljica sosedje igralnice predstavi otrokom knjigo z okoljsko tematiko Nekaj Črnega (Daljvand, R.) ter fizično ločujejo odpadke po koših ter koše označijo.

Od zrna do kruha

V Vrtec smo prinesli električni mlin na kamne in pšenično zrnje iz mlina. Otroci so si ogledali pšenično zrnje ter ga potipali, nato pa so pšenična zrna basali v mlin ter opazovali mletje zrn v moko. Pripravljeni moki so s pomočjo vzgojiteljice dodali še kvas, sol in vodo. Vzgojiteljica je testo zamesila, nato smo ga dali počivati v košaro. Dobro vzhajano testo smo dali v kuhinjo, kjer so nam ga kuharice spekle. Kako je kruh dišal. Mmm, to je bila najboljša malica vseh časov.

Spomladanski pohod

Veliki spomladanski sprehod/pohod je bil v bistvu nek rezultat oz. sklepni dogodek celoletnega prizadevanja za gibanje in dobro počutje v vrtcu.

Pred pohodom sva staršem naročili otroke primerno zaščititi pred soncem s pokrivalom in zaščitno kremo oz. le to prinesti v vrtec. Otroci so prinesli nahrbtnike, plastenke z vodo in primerna obuvala.  S seboj smo vzeli sadje za okrepčilo.

Razdalja, ki smo jo prehodili, je bila dobre tri kilometre.  In prav vsi otroci so z veseljem in dobro voljo sodelovali in uživali v pohodu. Na sredini pohoda je bil načrtovan postanek, kjer smo na kmetiji enega izmed otrok dobili možnost uporabe sanitarij, ter prostora za malico in počitek med pohodom.

Vadbene ure v telovadnici

Petek je dan za vadbeno uro. Tega se otroci zelo veselijo.

Ob petkih smo imeli možnost koristiti šolsko telovadnico. Ogrevanje, razgibavanje nato pa odvisno od tedna naravne oblike gibanja, tek na znak, gibalne igre, rajalne igre, poligon, igra z žogami, gimnastičnimi obroči, plezanje po rib stolu in še kaj bi se tukaj našlo. Nato pa pospravljanje, umiritev.

Projekt Zdravje v vrtcu v Oranžni igralnici

Oranžna igralnica je v šolskem letu 2023/24 sodelovala v projektu Zdravje v vrtcu. Namen projekta je oblikovati zdravo in varno okolje za otroka, ki pozitivno vpliva na počutje in zdravje celotne populacije.

Rdeča nit projekta je bila: »Besede imajo moč.«

V naši skupini smo dali velik poudarek na gibanju. Potrebi po gibanju in igri sta primarni otrokovi potrebi. Enkrat tedensko smo izvedli vadbeno uro v igralnici, veliko smo hodili na sprehode in se gibali v naravi.

Velik pomen smo dali zdravi prehrani, obiskala nas je tudi zobna asistentka.

V mesecu juniju smo se posvetili projektu Varno s soncem. Namen projekta je otroke in njihove starše opozoriti na pomen pravilne zaščite pred škodljivim delovanjem UV sevanja in vzgojiti otroke k pravilnemu samozaščitnemu ravnanju. Na to temo smo izdelali tudi veliko sonce z odtisi otroških dlani.

IZVAJANJA PROJEKTA »ZDRAVJE V VRTCU« V RDEČI IGRALNICI

Skozi celo leto smo v Rdeči igralnici izvedli 5 dejavnosti na temo projekta »Besede imajo moč«:

  • Skrbim za čiste roke in zdrave otroke (obisk medicinske sestre, seznanitev z deklamacijo Traktor, izvedba poskusa umivanja rok s poprom ter z milom in brez, seznanitev z deklamacijo Bacili (S. Mali), risanje bacilov s flumastri in vodenimi barvami).
  • Besede imajo moč – eksperiment z rižem (vsakodnevni pogovor v jutranjem krogu o počutju, pogovarjanje z rižem (lepe besede za kozarec nasmejanega riža in grde besede za kozarec žalostnega riža).
  • Obisk svetovalne delavke in Rožleta (obisk Metke Jančar, prebiranje knjig o Rožletu in pogovarjanje o počutju otrok in Rožleta in kako odgnati slaba počutja)
  • Slikanje čustev ob glasbi (pogovor o počutju otrok, poslušanje klasične glasbe glede na razpoloženje, slikanje ob klasični glasbi s temepera barvami).
  • Zdrav ustvarjanje z naravo (spodbujanje otrok k sodelovanju in zdravemu načinu življenja: kuhanje marmelade iz domačih fig, kuhanje sirupa iz regratovih cvetov in marjetic, peka jabolčne pite in orehovih rogljičkov).

Projekt Zdravje v vrtcu 2023/24 v Zeleni igralnici

V letošnjem vrtčevskem letu smo s programom Zdravje v vrtcu želeli prispevati k lepši prihodnosti s temo rdeče niti BESEDE IMAJO MOČ, ki krepi tudi medsebojne odnose in dobro komunikacijo. Program izvajamo vsako leto in tudi tokrat smo nadaljevali z aktivnostmi, ki v okolju vrtca promovirajo in krepijo zdravje otrok in zaposlenih ter prispevajo k dobremu počutju vseh. V nadaljevanju jih navajamo pet.

ORIENTACIJASKI POHOD: Z namenom po krepitvi pomena povezanosti, druženja, prijateljstva in skupnih dogodivščin ter odkrivanja širše okolice vrtca smo se člani Zelene igralnice v mesecu septembru odpravili na orientacijski pohod. Radovedno smo iskali kuverte z namigi. Da smo si prislužili namige, je bilo potrebno opraviti navedeno gibalno vajo. Na cilju, pod čebelnjakom, smo odkrili škatlico presenečenja. Pohvala gre prav vsem udeležencem, kateri so bili zelo motivirani in vedoželjni. S skupnimi močni oziroma timskim duhom smo odkrili vse namige ter več kot uspešno prispeli do cilja.

BESEDE IMAJO MOČ: V mesecu oktobru nas je obiskala knjižničarka iz Knjižnice Lenart. Pripovedovala nam je slikanico Žabec gre v širni svet (Max Velthuijs). Zgodba je otroke tako navdušila, da je širni svet postal rdeča nit naših nadaljnjih dejavnosti v skupini. Vsak od otrok si je ročno izdelal svojo slikanico in z njeno pomočjo smo urili samostojno pripovedovanje vsebine. Pred igralnico smo namestili nabiralnik, v katerega so vsake toliko časa prihajale razglednice iz različnih koncev sveta. Razglednice smo si ogledovali, vzgojitelj je otrokom zmeraj prebral njihovo vsebino, nato pa smo ob pogovoru, prebiranju različne literature in ogledu poučnih video vsebin spoznavali znamenitosti dežele, od koder je razglednica prispela. Vsaj enkrat mesečno smo obiskali našo šolsko knjižnico. Vsakodnevno pred počitkom so otroci prisluhnili kratki zgodbi ali pravljici.

TEDEN OTROKA S ČARODEJEM ČARLIJEM: Tokratni teden otroka smo obeležili v družbi Čarodeja Čarlija. Ogledali smo si čarovniško predstavo Nerodni Čarli. Otroci so uživali in se do dobra nasmejali ob njegovih vragolijah. Spoznavali smo, kako zabaven pripomoček za igro in vadbo zna biti navaden časopisni papir. Čarli je v telovadnici osnovne šole otrokom pokazal, kako časopisni papir uporabiti kot sani, snežno desko, drsalke in smuči. Najbolj zabavno je prišlo na koncu, ko smo papir zmečkali v snežne kepe in se z njimi obmetavali. Na velikem platnu smo si ogledali risani film Bi se gnetli na tej metli. Bili pa smo tudi ustvarjalni. Izdelovali smo magično cev – svoj pripomoček za čisto pravi čarovniški trik. Zadnji dan tedna otroka pa smo se podali na pohod presenečenj po Štrkovi poti, kjer nam je Čarli pripravil različne aktivnosti in presenečenja. Skupaj s Čarlijem smo v tem tednu veliko spoznali, predvsem pa doživeli.

OBISK DOMAČIJE KAPL: Od vrtca do domačije smo se peljali s šolskim avtobusom. Vzdušje med vožnjo je bilo veselo in polno pričakovanj. Gostitelji so nas toplo sprejeli. Skupaj z mojstrico peke slovenjegoriške gibance, gospe Darinke smo spoznali sestavine ter postopek priprave omenjene sladice in se seveda z njo na koncu tudi posladkali. Prav tako smo spoznali, kako se pripravi in speče pravi domači kruh. Že sam vonj po gibanci in domačem kruhu je privabil sline na usta. Med drugim smo si ogledali tudi vse zanimivosti, katere je moč najti na tamkajšnji domačiji. Medtem, ko sta se kruh in gibanca pekla v krušni peči pa so se otroci zabavali na travniku z zobanjem češenj ter igranjem različnih iger. Obisk domačije Kapl je bila odlična kombinacija poučnega in zabavnega.

VADBENE URE V ŠPORTNI DVORANI: Vsako sredo smo izvajali vadbene ure v naši veliki in dobro opremljeni športni dvorani. Vsaka od vadbenih ur je bila skrbno načrtovana in je imela seveda zadane cilje. Vsebine so bile zelo raznolike. Igrali smo se najrazličnejše tekalne in štafetne igre, igre z baloni, na zanimive načine premagovali različna orodja kot ovire, vadili smo veščine z žogo, urili ravnotežje, se učili pravilne izvedbe prevala naprej, v parih izvajali vaje zaupanja in sodelovanja ter vlečenja in potiskanja. Vadbene ure smo popestrili z najrazličnejšimi športnimi rekviziti. Največje zadovoljstvo je prinašal viden napredek otrok. Zagotovo je vsakdo razvil vsaj nekaj svojih gibalnih sposobnosti in spretnosti. Pri nekaterih se je zmanjšal strah pred višino, drugi so izboljšali svojo kondicijo ali se naučili prevala naprej, določeni so dobili boljši občutek za rokovanje z žogo ipd.

Orodna vrstica za dostopnost